Přeskočit navigaci

Měsíc duben

1935-7.4.
Příjezd pplk. Drecquea, francouzského poradce pro výstavbu opevnění.

1935-12.4.
Definitivní průzkum trasy budoucího opevnění na Ostravsku.

1935-16.4.
Určena organizace ředitelství opevňovacích prací.

1935-18.4.
Utvořena první dvě ženijní skupinová velitelství pro výstavbu těžkého opevnění v ČSR přetvořená z dosavadních opevňovacích skupin.

1935-25.4.
Schválena trasa těžkého opevnění na Ostravsku náčelníkem hlavního štábu.

1935-30.4.
Návštěva osmi čs. důstojníků v čele s generálem Husárkem a Štěpánkem v opevněném sektoru Štrasburk Maginotovy linie.

1936-1.4. až 6.4.
V terénu vytyčeny objekty tvrzí Berghöhe, Baudenkoppe, Adam a Hanička.

1937-21.4.
Vytyčena tvrz Stachelberg.

1937-22.4.
Vytyčena tvrz Dobrošov.

1938-15.4.
Zahájeno vyzbrojování opevnění v úseku Náchod.

Pramen:
Ota Holub:
Zrazené pevnosti,
Praha 1982
Armyshop
www.top-armyshop.cz

Překážky v okolí tvrze Smolkov

Okolí tvrze obklopoval důmyslný systém lehkých 3-řadých protipěchotních překážek z ostnatého drátu. Jednalo se jednak o tzv. "intervalové překážky", které přehrazovaly prostor mezi jednotlivými sruby a o tzv. "obvodové", jež byly kolem jednotlivých objektů.1 Těžké překážky nebyly v bezprostředním okruhu kolem Smolkova vybudovány, jelikož se tvrz nacházela v hustě zalesněném terénu, znemožňujícím útok nepřátelských tanků. Trasy všech překážek se daly přímo postřelovat hlavními zbraněmi ve srubech, čímž se zabraňovalo útočící nepřátelské pěchotě v rozvinutí bojové formace.

Budování překážek a zátarasů bylo většinou svěřeno přímo firmě provádějící výstavbu těžkého opevnění v nejbližším okolí. V roce 1938 se tomu tak již stalo pravidlem jednak kvůli nižším cenovým nákladům a kvůli dosažení vyšší bojeschopnosti v daném úseku v kratším časovém období.


  1. Aron Lubomír a kol.: Československé opevnění 1935-38, Náchod 1998, s. 148