Měsíc únor
1935-15.2.
Průzkum budoucího opevnění úseku Ostrava.
1935-16.2.
Průzkum budoucího opevnění na trase Horní Morava a Orlice.
1935-21.2.
Průzkum budoucího opevnění v prostoru Dobrošov a Stachelberg.
1936-26.2.
Zahájení stavby tvrze Smolkov.
Pramen:
Ota Holub:
Zrazené pevnosti,
Praha 1982
www.top-armyshop.cz
Překážky v okolí tvrze Smolkov
Okolí tvrze obklopoval důmyslný systém lehkých 3-řadých protipěchotních překážek z ostnatého drátu. Jednalo se jednak o tzv. "intervalové překážky", které přehrazovaly prostor mezi jednotlivými sruby a o tzv. "obvodové", jež byly kolem jednotlivých objektů.1 Těžké překážky nebyly v bezprostředním okruhu kolem Smolkova vybudovány, jelikož se tvrz nacházela v hustě zalesněném terénu, znemožňujícím útok nepřátelských tanků. Trasy všech překážek se daly přímo postřelovat hlavními zbraněmi ve srubech, čímž se zabraňovalo útočící nepřátelské pěchotě v rozvinutí bojové formace.
Budování překážek a zátarasů bylo většinou svěřeno přímo firmě provádějící výstavbu těžkého opevnění v nejbližším okolí. V roce 1938 se tomu tak již stalo pravidlem jednak kvůli nižším cenovým nákladům a kvůli dosažení vyšší bojeschopnosti v daném úseku v kratším časovém období.