Měsíc únor
1935-15.2.
Průzkum budoucího opevnění úseku Ostrava.
1935-16.2.
Průzkum budoucího opevnění na trase Horní Morava a Orlice.
1935-21.2.
Průzkum budoucího opevnění v prostoru Dobrošov a Stachelberg.
1936-26.2.
Zahájení stavby tvrze Smolkov.
Pramen:
Ota Holub:
Zrazené pevnosti,
Praha 1982
www.top-armyshop.cz
Popis a seznam tvrzových objektů
Vchodový objekt MO-41 "Nad valchou"
Na rozdíl od francouzské koncepce z níž částečně ŘOP vycházelo, zajišťoval vstup do podzemí československý tvrzí pouze jediný tzv. vchodový objekt, postavený jako ostatní tvrzové sruby v
nejsilnější IV. třídě odolnosti. Tento objekt je umístěný na odvrácené straně svahu směrem do vnitrozemí, aby byl tak lépe uchráněn před přímým nepřátelským ostřelováním. Z objektu vyčnívala pouze přední část s vjezdem do podzemí, vchodem pro posádku, střílnami a dvěma pancéřovými zvony.Zbytek byl
zapuštěn ve svahu. K jeho výzbroji náležely dva lehké kulomety vz. 26 v kopulích a dva 4,7 cm kasematní kanóny vz. 36 pod betonem. Tyto zbraně chránily především bezprostřední okolí vchodu a měly rovněž kontrolovat přístupovou komunikaci Háj - Hrabyně.
Vstup do nitra podzemí celé tvrze zabezpečovala čtyři metry široká mřížová vrata, dále vysouvací pancéřová vrata a ještě plynotěsná vrata. Za těmito vraty se nalézal prostor, kde se střelivo a proviant překládalo z nákladních automobilů na manipulační vozíky úzkorozchodné železnice a rozváželo se následně do podzemních skladišť. Byl zde také nasáván vzduch pro centrální filtrovnu, zajišťující přívod čerstvého vzduchu do hlubin tvrze. K objektu vedla příjezdová (zásobovací) cesta, napojená na veřejnou silnici.